joi, 2 februarie 2017

FORMAREA COMPETENTELOR CHEIE PENTRU SCOLARII MICI - CLASA 0





2012 este anul in care a fost introdusa clasa pregatitoare in sistemul de invatamant romanesc.

In 2012, eram solicitata de respectabila dna. directoare a scolii Ferdinand I - Violeta Dascalu, sa predau la clasa 0 din aceasta scoala. Am acceptat si, inainte de a experimenta aceasta provocare, am participat la proiectul: “Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competentelor cheie la scolarii din clasele I-IV” - program de formare continuă de tip “blended learning” pentru cadrele didactice din invatamanul primar".
Cu ocazia interactionarii cu unele dintre cele mai experimentate cadre didactice participante in acest proiect, am prezentat si cateva dintre metodele personale de predare - invatare - evaluare pe care le folosesc in activitatea mea, precum si cateva instrumente didactice pentru noua pedagogie care se impune deja pe plan mondial. Astfel, am impartasit experiente didactice ce rezulta din utilizarea auxiliarului didactic Pic din Tara Viselor si din practica Jocurilor de Comunicare si Relationare din Cursul si Atelierul de Comunicare.
A urmat apoi, experienta directa cu prima generatie de copii care a intrat in clasa pregatitoare.
Am numit clasa mea - clasa Curcubeu si, intr - adevar, pe durata acestui proiect am admirat si am evaluat un curcubeu format din copii cu stiluri de invatare diferite, proveniti din medii variate si diferite intre ele, cu modele de comportament diferite deprinse din familiile lor,  cu moduri diferite de a se integra in societate si aflati in etape diferite de alfabetizare emotionala.
Fiind atat de diferiti, din fericire, se impunea folosirea metodelor de educatie integrata dar si diferentiata. Unicitatea fiecarui copil astepta sa fie descoperita si crescuta, potentialul creativ al acestor copii astepta sa fie explorat si sustinut pentru a se manifesta, emotiile si sentimentele lor asteptau sa fie intelese, curiozitatea lor astepta sa fie hranita, energia lor debordanta astepta sa fie canalizata in mod constructiv pentru ca noi toti sa ne bucuram de cresterea lor sanatoasa si armonioasa.
Prin abordarea sa inter si multidisciplinara, auxiliarul didactic Pic din Tara Viselor, pe care l - am oferit cadou copiilor inca din prima zi de scoala, ne-a ajutat in explorarea si evaluarea potentialului creativ. A fost, de asemenea, de folos pentru evaluarea competentelor deoarece personajul Pic asta face - aduce intrebari din toate cele patru arii curiculare: Comunicare si Limbaj, Exprimare prin Arte, Educatie Fizica si Miscare, Matematica si Stiinte ale Naturii, Om si Societate si stimuleaza copiii sa ofere raspunsuri creative pentru  rezolvarea eficientă a unei probleme sau a unei clase de probleme / situaţii
Consider ca cel mai important rezultat obtinut in aceasta clasa a fost deprinderea abilitatii de a comunica pasnic, fara violenta, de a crea relatii de prietenie prin faptul ca le-a fost aratat in astfel de model de comunicare si prin faptul ca a fost incurajata exprimarea frustrarilor, nemultumilor, emotiilor si sentimentelor acestor copii precum si a imaginatiei, gandirii si creativitatii lor. Parintii au fost, de asemenea, constientizati despre bogatia de resurse care se afla in acesti copii "curcubeu" si pe care impreuna: invatatori/educatori - elevi - parinti o putem hrani si dezvolta. Haideti sa continuam sa crestem copii fericiti!
Multumesc!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu