marți, 7 februarie 2017

ATELIERE PENTRU CLUBURI DE TINERET I Alina Ion I Asociatia DACA


Prin Training-uri pentru Dezvoltarea Personala si Worksop-urile de Comunicare, Relationare, Socializare ma adresez tinerilor din Cluburi de Tineret, unde aceste aspecte sunt apreciate si sunt necesare pentru a experimenta conexiunea umana ca pe o alternativa la conexiunile pe care le facem de regula prin intermediul tehnologiei si pentru a petrece un timp liber de calitate impreuna cu persoane cu preocupari similare cu ale noastre. 

Am adus in Clubul BritTeen format din copii si adolescenti inscrisi in Programul cu acelasi nume organizat de British Council si Empower, workshop-uri menite a dezvolta Competente pentru viata si Conversatia in limba Engleza .


Prin intermediul acestor ateliere, am creat conexiuni intre tineri si in Clubul Empower Live! care este un program continuu de intalniri-impact dedicat domeniului dezvoltarii personale si profesionale si instrumentelor de educatie non-formala, 



precum si in Clubul "Tineri de Succes" interesati de formarea competentelor pentru succes in cariera si in viata, in Clubul de Comunicare al Scolii de Muzica "Teocta",










in Clubul tinerilor prieteni ai Ceainariei "Serendipity" precum si in Clubul de Parinti simpatizanti ai acestui minunat spatiu de relaxare dedicat dezvoltarii personale si spirituale.



sâmbătă, 4 februarie 2017

PORTRETE FOTOGRAFICE PENTRU COPII



Multumesc gazdei activitatilor mele de Educatie prin Joc, Gabriela Bodescu si HAPPY BIRTHDAY! Intotdeauna copii, parinti, traineri, animatori am fost cu totii o echipa care am luat jocul in serios la "Happy Birthday" loc de joaca si afterschool si de aceea am vazut rezultatele muncii nostre in special in luminitele de bucurie din ochii copiilor. Acestia, pentru felul in care au stiut sa ne ofere din bucuria lor, au fost rasplatiti la finalul activitatilor, cu portete fotografice.



TESTAREA POTENTIALULUI CREATIV I Alina Ion I Asociatia DACA



In mai 2010 am participat la identificarea copiilor cu potential inalt prin colaborarea cu Gifted Education Center. Atunci  a avut loc, pentru prima data in Romania, testarea la nivel international a unui lot de 1000 de copii cu varste intre 9-12 ani din sectorul 6, Bucuresti, organizata de de Gifted Education Center printr-un proiect pilot.

Testele pentru evaluarea potentialului creativ, atelierele pentru antrenarea inteligentelor multiple si cele de Comunicare, Relationare si Socializare, constructia de scenarii si povesti, teatrul interactiv, ne-au facut sa experimentam: recunoasterea valorii de sine, sentimentul de implinire, de pace, de reconectare, exprimarea creativitatii si a originalitatii, recunoasterea unicitatii, exprimarea emotiilor si a sentimentelor, compasiunea si empatia. Imaginatia s-a exprimat la cote maxime si, de fiecare data, exclamam uimiti: "WOW! Ce idee originala, geniala!"

Nu a fost necesar sa predau "tehnici" de comunicare de la inima la inima deoarece acesti copii le stapanesc in mod natural. Asa ca ne-am bucurat fiecare dintre noi de prezenta iubitoare a celorlalti si ne-am oferit chiar si imbratisari, de multe ori transmise doar printr-un zambet sau o privire. A fost minunat sa reafirmam ca stim cine suntem si ce avem de facut.

Multumesc dlui prof. Florian Colceag - IRSCA GIFTED EDUCATION, Monica Gheorghiu, Ramona Paduraru  si tuturor sustinatorilor - Gifted Education Center!​

BIO-INSTRUMENTE PENTRU O EDUCATIE HOLISTICA I Alina Ion I Asociatia DACA


vineri, 3 februarie 2017

TESTAREA POTENTIALULUI CREATIV I Alina Ion I Asociatia DACA



Din mai 2010 am participat la identificarea copiilor cu potential inalt prin colaborarea cu Gifted Education Center. In 2010 a avut loc, pentru prima data in Romania, testarea la nivel international a unui lot de 1000 de copii cu varste intre 9-12 ani din sectorul 6, Bucuresti, organizata de de Gifted Education Center printr-un proiect pilot.

Testele pentru evaluarea potentialului creativ, atelierele pentru antrenarea inteligentelor multiple si cele de Comunicare, Relationare si Socializare, constructia de scenarii si povesti, teatrul interactiv, ne-au facut sa experimentam: recunoasterea valorii de sine, sentimentul de implinire, de pace, de reconectare, exprimarea creativitatii si a originalitatii, recunoasterea unicitatii, exprimarea emotiilor si a sentimentelor, compasiunea si empatia. Imaginatia s-a exprimat la cote maxime si, de fiecare data, exclamam uimiti: "WOW! Ce idee originala, geniala!"

Nu a fost necesar sa predau "tehnici" de comunicare de la inima la inima deoarece acesti copii le stapanesc in mod natural. Asa ca ne-am bucurat fiecare dintre noi de prezenta iubitoare a celorlalti si ne-am oferit chiar si imbratisari, de multe ori transmise doar printr-un zambet sau o privire. A fost minunat sa reafirmam ca stim cine suntem si ce avem de facut.

Multumesc dlui prof. Florian Colceag - IRSCA GIFTED EDUCATION, Monica Gheorghiu, Ramona Paduraru  si tuturor sustinatorilor - Gifted Education Center!​

joi, 2 februarie 2017

FORMAREA COMPETENTELOR CHEIE PENTRU SCOLARII MICI - CLASA 0





2012 este anul in care a fost introdusa clasa pregatitoare in sistemul de invatamant romanesc.

In 2012, eram solicitata de respectabila dna. directoare a scolii Ferdinand I - Violeta Dascalu, sa predau la clasa 0 din aceasta scoala. Am acceptat si, inainte de a experimenta aceasta provocare, am participat la proiectul: “Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învăţare pentru formarea competentelor cheie la scolarii din clasele I-IV” - program de formare continuă de tip “blended learning” pentru cadrele didactice din invatamanul primar".
Cu ocazia interactionarii cu unele dintre cele mai experimentate cadre didactice participante in acest proiect, am prezentat si cateva dintre metodele personale de predare - invatare - evaluare pe care le folosesc in activitatea mea, precum si cateva instrumente didactice pentru noua pedagogie care se impune deja pe plan mondial. Astfel, am impartasit experiente didactice ce rezulta din utilizarea auxiliarului didactic Pic din Tara Viselor si din practica Jocurilor de Comunicare si Relationare din Cursul si Atelierul de Comunicare.
A urmat apoi, experienta directa cu prima generatie de copii care a intrat in clasa pregatitoare.
Am numit clasa mea - clasa Curcubeu si, intr - adevar, pe durata acestui proiect am admirat si am evaluat un curcubeu format din copii cu stiluri de invatare diferite, proveniti din medii variate si diferite intre ele, cu modele de comportament diferite deprinse din familiile lor,  cu moduri diferite de a se integra in societate si aflati in etape diferite de alfabetizare emotionala.
Fiind atat de diferiti, din fericire, se impunea folosirea metodelor de educatie integrata dar si diferentiata. Unicitatea fiecarui copil astepta sa fie descoperita si crescuta, potentialul creativ al acestor copii astepta sa fie explorat si sustinut pentru a se manifesta, emotiile si sentimentele lor asteptau sa fie intelese, curiozitatea lor astepta sa fie hranita, energia lor debordanta astepta sa fie canalizata in mod constructiv pentru ca noi toti sa ne bucuram de cresterea lor sanatoasa si armonioasa.
Prin abordarea sa inter si multidisciplinara, auxiliarul didactic Pic din Tara Viselor, pe care l - am oferit cadou copiilor inca din prima zi de scoala, ne-a ajutat in explorarea si evaluarea potentialului creativ. A fost, de asemenea, de folos pentru evaluarea competentelor deoarece personajul Pic asta face - aduce intrebari din toate cele patru arii curiculare: Comunicare si Limbaj, Exprimare prin Arte, Educatie Fizica si Miscare, Matematica si Stiinte ale Naturii, Om si Societate si stimuleaza copiii sa ofere raspunsuri creative pentru  rezolvarea eficientă a unei probleme sau a unei clase de probleme / situaţii
Consider ca cel mai important rezultat obtinut in aceasta clasa a fost deprinderea abilitatii de a comunica pasnic, fara violenta, de a crea relatii de prietenie prin faptul ca le-a fost aratat in astfel de model de comunicare si prin faptul ca a fost incurajata exprimarea frustrarilor, nemultumilor, emotiilor si sentimentelor acestor copii precum si a imaginatiei, gandirii si creativitatii lor. Parintii au fost, de asemenea, constientizati despre bogatia de resurse care se afla in acesti copii "curcubeu" si pe care impreuna: invatatori/educatori - elevi - parinti o putem hrani si dezvolta. Haideti sa continuam sa crestem copii fericiti!
Multumesc!






miercuri, 1 februarie 2017

CONCERTE EDUCATIVE I COMUNICAREA PRIN MUZICA SI FILM I Alina Ion I Asociatia DACA



In ultimii zece ani, am colaborat cu Scoala de Muzica TEOCTA, unde am realizat ateliere de Comunicare, Exprimarea Creativitatii si Dezvoltarea Inteligentei Emotionale destinate elevilor din "Clubul de Comunicare TEOCTA|". Muzica este una dintre cele mai frumoase forme de comunicare. Muzica si Comunicarea sunt interconectate.

Consider ca educatia culturala si cea artistica au un rol insemnat in dezvoltarea armonioasa a copilului. Studii de cercetare (de exemplu cel realizat de Eurydice sau cel publicat in Psihologia Muzicii) arata ca rezultatele participarii elevilor la cursuri de muzica sau la activitati de educatie muzicala se vad in faptul ca acestia retin informatiile mai usor si le proceseaza mai eficient, sunt mai atrasi de lectura iar IQ - ul lor poate creste cu pana la sapte puncte.

Principalele obiective ale educaţiei artistice sunt mentionate in multe tari din Europa drept „deprinderile, cunoştinţele şi înţelegerea artistică“, „aprecierea critică“, „moştenirea culturală“, „exprimarea/identitatea individuală“, „di­versitatea culturală“ şi „creativitatea“, „dezvoltarea abili­tă­ţilor sociale şi a celor de comunicare“. 

Ofer sustinerea mea pentru indeplinirea acestor obiective in mediul educational romanesc si facilitez organizarea de Concerte Educative si de activitati cultural - artistice realizate cu participarea primei orchestre simfonice de suflatori din Romania - Bucharest Wind Orchestra si a primei orchestre particulare de muzica simfonica din Romania - European Royal Orchestra, fondate de dl.prof.dirijor Florin Ciofica caruia ii multumesc pentru colaborare.