vineri, 27 ianuarie 2017

PROGRAMUL " DIALOG ASISTAT "



Comunicarea intre elevi, elevi - profesori, elevi - parinti, parinti - profesori, comunicarea in mediul scolar este extreme de importanta. Prin implicarea in proiecte precum Programul "Dialog Asistat "  care se desfasoara in scolile si liceele Bucurestene cu sprijinul ISMB si al directorilor unitatilor de invatamant, contribuim la realizarea unei comunicari eficiente si armonioase in mediul scolar.

Prin acest program, o echipa de mediatori cu experienta si in abordarea pedagogica a elevilor fac, saptamanal, prezentari fascinante si pe gustul copiilor despre mediere incitandu - le imaginatia in gasirea de solutii creative pentru rezolvarea problemelor sau a conflictelor.

Mediatorii din echipa D.A.  ofera gratuit sesiuni de mediere pentru rezolvarea situatiilor tensionate din mediul scolar. Rezultatul scontat este  eliminarea violentei din mediul scolar, eficientizarea procesului de educatie, cresterea armonioasa si dezvoltarea unui comportament social sanatos al copiilor nostril!

Participand la Mediere, copiii deprind abilitati de comunicare nonviolenta si de negociere si isi dezvolta creativitatea prin explorarea multiplelor variante de rezolvare a unei probleme.

 Inarmati cu aceste cunostinte ei sunt pregatiti pentru viata, astfel ca atunci cand se vor confrunta cu o situatie dificila vor putea sa o solutioneze cu rapiditate, cu usurinta si cu intelepciune, ceea ce reprezinta in castig pentru toata lumea. Acest lucru il propune si Medierea: castig pentru toata lumea: Win - Win!


Programul " Dialog Asistat " a fost organizat cu sprijinul ISMB prin colaborarea cu Rotor Plan.
Multumesc dlui. Bruno Demaille pentru aceasta colaborare!





MEDIEREA IN MEDIUL SCOLAR

“Medierea este o modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor. 

Profesia de mediator este reglementata prin Legea nr. 192/2006, modificata prin Legea nr. 370/2009. Conflictele scolare se pot ivi intre elevii din cadrul unei institutii de invatamant, intre elevi si profesori, intre elevi si alte persoane didactice auxiliare, chiar si intre profesori. Serviciile de mediere pot viza si conflictele scolare cu conditia ca acestea sa vizeze activitatea din cadrul si/sau din timpul programului scolar.

Conflictele scolare au existat dintotdeauna. Fiecare dintre noi isi poate aduce aminte de o imbrancire a unui coleg, de o disputa cu un profesor, de o cearta cu o colega, etc. Conflictele scolare au dimensiuni si valori diferite. Un conflict ce priveste o neintelegere cu colegul de banca, neintelegere care pana la pauza urmatoare trece de la sine, este total diferita de o neintelegere care ramane in mintea scolarului, careia i se adauga alte si alte nemultumiri si neintelegeri si care amplificandu-se  tinde spre o agresivitate si o violenta verbala si apoi fizica de nedorit, cu efecte dezastruoase pentru cei implicati in acel conflict, dar si pentru respectiva institutie de invatamant.

MassMedia si NewMedia (Internet) ne prezinta conflicte scolare grave, in care sunt implicati profesori si elevi. Filme in care sunt inregistrate aceste conflicte, in care elevii se agreseaza reciproc, sau agreseaza profesorul, sunt in prime time news zile intregi atunci cand apar.

Incetarea conflictului scolar printr-o solutionare pe cale amiabila si pasnica in cadrul unui proces de mediere are un ecou rasunator printre colegii partilor conflictului, dar si in intreaga institutie de invatamant. 

O reusita a medierii in astfel de conflicte aduce elevii in terenul cooperarii, intelegerii, comunicarii, relationarii, dialogului, constituind un exemplu veritabil de colegialitate si convietuire in timpul petrecut la scoala.

In multe state europene, dar mai ales in SUA, medierea conflictelor scolare este promovata de catre institutiile de invatamant locale si regionale, dar si de institutiile legislative centrale. Astfel exista programe de amploare privind medierea in scoli, programe care vizeaza educarea elevilor in spiritul solutionarii amiabile a disputelor, a conflictelor dintre ei. Uneori se apeleaza la medieri simulate in cadrul institutiilor de invatamant, pentru ca elevii sa poata vedea modul in care isi pot solutiona o neintelere.

O cultura civica care inglobeaza metode practice de solutionare amiabila, pasnica si benefica a conflictelor, este o cultura civica a unei societati sanatoase, moderne si prospere. O astfel de cultura trebuie inseminata in educatia timpurie a viitorilor cetateni, pentru ca ei sa cunoasca ce inseamna metodele ADR, in ce consta un proces de mediere, si ce beneficii in relatia lor cu altii aduce o solutionare amiabila a unei dispute. Sa cunoasca inca din timpul scolii beneficiile dialogului, comunicarii deschise, gasirii si alegerii propriei solutii in conflictele ce sunt proprii firii umane.” Extras de pe www.juridice.ro, Ilie Dobrin



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu